חיפוש באתר

2021

ישיבת הנהלה 11/10/21 19:30 במינהל הקהילתי‏

נוכחים: רון לרמן- יו"ר, הילה רונן דבי- מ"מ יו"ר, תמיר ניר, עדית ג'אנה, עדי לסרי-וינר, מלי דורון, עמיר סגל (מ-19:55), ליאת סיקרון, דני שוקרון (הצטרף בזום ), לאה בלס, ששון שבו.
נוכחים שאינם חברי הנהלה: שי הופמן- מנכ"ל, אבי חצ'ואל, הילה בר-הויזמן- ועדת ביקורת, יעל אהרונוב.
חסרים: גילת לביא ספייב, אריאלה צוויקל.

הרמת כוסית לכבוד רון לרמן שהתחתן בשבוע שעבר.

שי: מזכיר שהישיבות מוקלטות בזום בעקבות החלטה שהתקבלה בישיבה קודמת.

על סדר היום:

1. הכשרה בנושא הנהלה – אבי חצו'אל
2. אישור פרוטוקולים.
3. סקירת נושאים יו"ר המינהל.
4. סקירת פעילות המינהל בתקופה האחרונה– מנכ"ל המינהל
5. הצגת דו"ח מצב ועדות שונות על ידי יו"רים הועדה.
6. הצגת סקר וועדת חינוך.
7. דיון בנושא בית חב"ד.
8. דיון בהחלפת ועדות ביקורת + קול קורא.
9. הכשרת הנהלה.
10. שונות

1. הכשרה על ידי אבי חצוא'ל - מנהל המחלקה להנהלות ציבוריות בחברה למתנ"סים על הנהלות מינהלים קהילתיים כחלק מהכשרה של הנהלות חדשות.

2. אישור פרוטוקולים
אישור פרוטוקול ישיבת הנהלה מתאריך 30.08.21 כולם מאשרים חוץ מעדית שנגד.
אישור פרוטוקול ישיבת ועדת כוח אדםכספים מהתאריך 25.08.21 – מאושר על ידי כולם
אישור פרוטוקול ישיבת ועדת כוח אדםכספים מהתאריך 04.10.21 – מאושר על ידי כולם
עמיר סגל שואל אם בחירת הספק הזול ביותר הוא השיקול היחיד?
שי: מעל 15 אש"ח מי שמאשר הצעות מחיר הן ועדת כוח אדם, רוב הפעמים נתייחס למחיר הזול אבל יש פעמים שאם מדובר בפעילות מיוחדת וייחודית שאין בה מתחרים או שאלה של איכות מיוחדת אנחנו נתייחס גם לכך. הרבה פעמים ניקח אנשים שאנחנו מכירים, סומכים עליהם ועובדים איתם.

3. סקירת נושאים יו"ר המינהל
בחלק מהחודש האחרון נעדרתי מסיבות אישות מבקש להודות להילה ושי שגיבו אותי, המשכתי לעבוד על נהלי עבודה, נוהל אירועים. נושא נוסף הוא הבית לחיילים בודדים שאוכלס, המון תושבים התנדבו לעזור לחיילים, מי שרוצה לעזור בכל דרך נוכל לקשר למנהל שם.

4. סקירת נושאים על ידי המנכ"ל
אנחנו בקשר עם יוסי חביליו סגן ראש העיר לגבי התאורה במגרשים. מר חביליו מנסה לעזור למינהל להחליף את התאורה באצטדיון ומגרשי הטניס, מדובר בהוצאה כלכלית כבדה מאוד למינהל, אני בקשר יומיומי עם יוסי חביליו בנושא, יש לנו כל מיני רעיונות. אנחנו רוצים לפתוח גם לחיילים הבודדים את האצטדיון.
המינהל מתמודד עם חוסר של עובדים, פרסמנו מודעות דרושים למזכירה (אנחנו כרגע עובדים עם מזכירה אחת שלא ב 100 % משרה), רכזת תרבות, ומנהלת מעון. יש המון בעיות אנו יודעים ומתמודדים עם זה. יש לנו רכז נוער שחסר חודשים עקב תאונה. יש לנו עובדת קהילתית שנמצאת בחופשת מחלה.
ליאת: כמה עובדים יש במינהל?
שי: עובדי ליבה- סדר גודל של 20, אמרו לנו שבקרוב נקבל עוד תקנים.
רון: חשוב לומר שהרבה פעמים מדובר בחצאי תקנים.
שי: חשוב שתדעו שחסרים אנשים ואני כמנהל מתעסק עם דברים שאני לא אמור להתעסק איתם כדי להשלים את החוסרים וזה מכביד על העבודה.
בנוסף אני רוצה לפתוח את הנושא הכלכלי- שנת 2021 היא שנה קשה ברובה המינהל היה סגור, לא היו חוגים, תרבות, פעילויות. המינהל פתח את החוגים בספטמבר ואני מאמין שבקרוב יהיה רישום רב יותר
לאחרונה יש כל מיני התפרצויות קורונה במוקדים בשכונה וזה גם גורם לכל מיני התרחשויות.
עדי: אם פונים אלינו תושבים מה אנחנו צריכים לעשות לגבי החלטות של מנהלות בתי ספר בשכונה בנושאי הקורונה?
הילה: אין לנו מנדט.
שי: פסטיבל שכונה השנה יהיה סביב חנוכה ונקבל לכך תקציב. חובה שנקיים את הפסטיבל ב-2021. התכוונו שזה יקרה כבר באוקטובר אבל רכזת תרבות עזבה ולא רצתה לעשותו כרגע אנחנו לא במצב להוציא את זה לפועל.

5. הצגת דו"ח מצב של הועדות השונות:
רון: יש הרבה דברים שאתם עובדים עליהם אבל הוועדה היא ה"היילייט" והיא המקום הכי רלוונטי לתחום שלכם. מאוד חשוב לכנס את הוועדה עם כל מי שרלוונטי ולכתוב פרוטוקול.
תמיר ניר: עוד לא הקמתי ועדה אבל אני מארגן אירוע בנוכחות ראש העיר בשבוע הבא בגינה הקהילתית כדי להבהיר לראש העיר את רצוננו לגבי שטח הגינה ששייך למתחם תע"ש ומיועד למגורים שיהיה מיועד לשטח ירוק. עמיר סגל הפנה את תשומת ליבי שצריך לדון בכך ראשית בוועדה הפיזית, אנחנו נביא את זה לוועדה הפיזית, באירוע מול ראש העיר זה יוצג כרצון שלנו. זה גם אירוע תרבות ומוזיקה וכולכם מוזמנים. אני מרכז את הנושא של הגינה הקהילתית מטעם
אחו"ה בכרם, אני עובד שם בשכר. הגינה פתוחה לכל, היא שטח ציבורי ולא שייכת לנו, אנחנו מקדמים שיתופי פעולה עם בתי הספר והקהילה.
רון: המינהל הקהילתי משתף פעולה עם ארגונים בשכונה לגבי אירועים שונים, לשם כך יהיה נוהל אירועים כתוב וכך הכל יוסדר.
שי: כל פרסום שיוצא עם לוגו של המינהל ולא עובר דרכי יכול ליצור למינהל בעיות גדולות. זה חייב לעבור את האישור שלנו במינהל. אם אני לא זמין, שהפרסום יעבור לפחות את רכזת הפרסום תמי דן.
הילה בר הוייזמן – ועדת ביקורת: רק ההנהלה מנהלת את המינהל הקהילתי ולכן רק שי יכול לאשר נוהל, הוא הגורם היחיד שיכול לתת סטמפה. הדירקטוריון לא מנהל את החברה, רק המנכ"ל. זה מאוד רגיש ועדין אבל חשוב לשמור על כך.
עדי לסרי: בוועדת הגיל הרך אני והילה עבדנו יחד, נקבעה בזכות הילה פגישה במנח"י גם כדי להציג את סקר הגיל הרך וגם כדי לייצר שת"פ. היה גם קשר עם שי לגבי פתיחת חוגים בעקבות מספר אימהות שפנו לגבי כל מיני רצונות וצרכים. נעשה מיפוי צרכים בנושא וננסה להבין מה ניתן להשיג ולעשות. הצורך הגדול שעלה הוא גילאי 3.
עמיר סגל: ועדת תכנון- ממשיכים בטיפול בכביש 16, הוועדה הקרובה תעסוק בכביש 16 בשיתוף מינהל קהילתי הר-נוף, הבעיות שישנן הן אבק (פנינו בעקבות זאת ולכן התקיימו מדידות אבק ועלה מהן שהאבק בתקן המותר אך התלונות ממשיכות, עושים הרטבות אבל לדעתנו צריך יותר), רעש- זה סיפור רציני ויש המון תלונות על כך בעיקר בשעות הלילה (רעש גם מאזעקה שעבדה 48 שעות רצוף, גם במפעל בטון וגם באחד מבתי הספר בסוכות- הוגשה תלונה), תאריך היעד לסיום הבניה הוא ב-2022, יש גם נזק למבנים, סדקים במבנים- זה מטופל בצורה יחידנית עד כה, התבקשנו להגיש דוח של כל התלונות שהיו בנושא הסדקים שהמטרה היא לבדוק את המבנים ולפצות אם צריך, החשש הוא מקריסת מבנים עקב כך. הצפי הוא שהכביש יקורה בסיום הבניה. הוצאנו מכתב בבקשת קירוי ונוציא חו"ד שיראה למה הקירוי הכרחי.
התחמ"ש- שטח של חברת חשמל במשוררת- התחילו את עבודת בניית החניון שיהיה לא מוסדר זה פתרון כלשהו למצוקת חניה בשכונה. מעדכן אתכם שמחר יש הפגנה של תושבים מול הוועדה המחוזית שדנה בבניית בנין במקום.
גינת הכלבים מ-1 בספט' סגורה בלילות. היו כמה תלונות של תושבים שטענו שזה לא סגור הרמטי, ששון טיפל בכך מצוין.
בנין הצופים בשלמה צמח- היו חששות של תושבים לגבי הבניין החדש. ההתנהלות של הצופים הייתה מעט עקומה הם לא עבדו עם המינהל, וזה יצר חשש מסיפוח חניות ועוד. היה מפגש עם כמה גורמים ועלה ממנו שבסך הכל הכל בסדר והמבנה עומד בכל הדרישות ולכן נעשתה אלינו פניה שהמינהל יסיר את ההתנגדות למבנה, אבל אנחנו ביקשנו תוכנית מסודרת שתסיר את חששותינו- עד היום לא התקבלה. אנחנו בעד הצופים ורוצים שיהיה בניין חדש אבל רוצים לוודא שהכל יוסדר.
חנייה- התקיים שיתוף ציבור בנושא התומר, ארזים, רבי בנימין ומשכן שילה, תהיה הסדרה של כל הרחובות האלה. אני מעריך שרבי בנימין כן יוסדרו למרות שכרגע התושבים לא מעוניינים. חניון זיו יופעל בתשלום רק שתסתיים ההסדרה, אנחנו רוצים לסיים זאת מהר כי השנה האקדמית מתחילה ואנו צופים התנפלות. שלב ג- רמת בית הכרם בפנים, יש כמה פניות שקיבלנו עד כה משם.
עדית: לפי מה קיבלתם החלטה על משכן שילה?
עמיר: לפי שיתוף ציבור עם התושבים והכרעת רוב וגם רצון שתהיה חניה ליד הבית.
עמיר: גם רחוב שהוסדר ונראה שמסיבה כלשהי נצטרך להוריד את ההסדרה עקב פניית תושבים- זה אפשרי. זה כבר קרה בשכונה.
עמיר: בחודשים הקרובים, נדון בגינה הקהילתית, כביש 16, דיון על מעבר תת קרקעי שמתוכנן בין הרכבת הקלה לשע"צ- חשוב לראות מי אחראי למעבר הזה, המעבר מתחת לדניה- אנחנו בודקים אפשרות להקים שם עסק כלשהו- רוצים שמישהו יקח על כך אחריות וישרת את השכונה (למשל בית קפה). אנחנו רוצים להפוך לוועדה פרואקטיבית ורוצים לקדם דברים- למשל שכונה מדרחובים, יש עכשיו תוכניות לבניה בשדרות הרצל- נרצה לתכנן זאת באופן פרואקטיבי, נרצה גם להוציא תוכנית מתאר שכונתית, העירייה לוקחת לכך פרויקטור. הוקמה לכך ועדת משנה שבראשה עומד דני טאובר.
אני רוצה לעשות דיון קצר- בזמנו התוכנית כללה את בית הכרם ויפה נוף, לשכונה יש עוד חלק- רמת בית הכרם, למעשה תוכנית 16 אלף היא כבר לא רלוונטית, אנחנו רוצים להכניס את קרוי בגין- לכשנבנה את התוכנית נכניס את יפה נוף, בית הכרם, רמת בית הכרם וקירוי בגין- אנחנו מעריכים שזו אופציה ריאלית ולכן אנחנו מעדיפים שזה יהיה תחת תכנון שלנו מאשר בלעדינו.
האם ההנהלה מאשרת שכשנדון בתוכנית המתאר נדבר על בית הכרם, רמת בית הכרם, יפה נוף וקירוי בגין? הועדה הפיזית החליטה שהתוכנית תהיה כוללנית, העירייה לא מוכנה להתחייב כרגע לאיזו תכנית תהיה.
עדית: עוד לא החלטנו בעניין
רון: ניתן להתעניין עוד בנושא עם עמיר
מלי דורון: אני לקחתי על עצמי את חגיגות המאה זה לא מתקדם כי שי אמר שהעובדים יטפלו בכך ולא קורה כלום בינתיים
שי: התחלתי בכך שציינתי שיש חוסר כרגע בעובדים
הנושא השני זה בית הועד- האם קיבלנו סכום מסוים להצטיידות?
שי: קיבלנו הבטחה- לעירייה אין תקציב להצטיידות, אמרו לנו שנקבל תקציב לשיפוץ- אנו בודקים כיצד אפשר להסתדר.
ששון: לגבי חצר בית הוועד- דווקא יש התקדמות אנחנו קוראים לזה שדרוג פינת חמד.
ליאת סיקרון: ישבתי עם נמרוד ב-3 ישיבות, חשבנו על מה המקומות שבהן אני אוכל להיכנס. יש תגובתיות שהיא פונקציה של תקופת הקורונה, נכון לעשיו אנחנו צריכים פשוט לשבת ולבנות תכנית אסטרטגית ומסודרת של תחומי ליבה בנוגע לגיל השלישי, אנחנו גם נרצה לדבר עם שי לגבי תיאום ציפיות לתהליך העבודה
הילה רונן דבי: פורום חינוך התכנס, יש מפגש נוסף שהפורום רוצה להגדיר מטרות מחדש. במקביל אני נפגשת עם כל מנהלי המוסדות ונציגי חינוך לא פורמלי, אנחנו רוצים פורום נוער וזה מתעכב כי אין רכז.
הגיל הרך- יש סקר שהתושבים ענו עליו ונציג תכך, הסקר ישמש אותנו מול גורמי עירייה ומנח"י כדי לקדם מדיניות פרואקטיבית. הסקר גם יצא לתושבים בפייסבוק.

5. הסקר מוצג לחברי ההנהלה
יש 30% השבה על הסקר- זה מדגם מספק מבחינתנו, ענו 284 הורים.
אנו לומדים מהסקר שהשיקולים המרכזיים של הורים בבחירת מסגרת היא בעיקר איכות הצוות והגישה החינוכית, בנוסף, יש בעיה עם הצהרונים בשכונה- כרגע מינהל גילה מפעיל אותם, צריך לחשוב אם המינהל שלנו צריך להפעיל צהרונים.

6. בית חב"ד
התקבלו המון תלונות על רעש ואירועים שלא מתאימים כל כך לאופי השכונה. מה אתם חושבים שצריך לעשות?
עדי: יש בית חב"ד מוגדר במרכז סמדר, לפני שנה קנה את הבית בבית הכרם 18 חרדי עם 17 ילדיו והוא מנהל את בית חב"ד והוא מאז בעצם פועל באופן מובהק והייתי אומרת מיסיונירי להביא אנשים להיות בדעתו, הוא בנה בחצר הבניין סוכה גדולה שהקשתה על שכנים אחרים לבנות סוכה ועשה שם הילולות. זה יצר חרדה בקרב תושבים, יש שיח מורכב בנושא הדתה בשכונה לדעתי זה שונה במקרה זה כי יש רצון "לכבוש" את השכונה, אין לי דבר נגד דת אבל החוויה של התושבים שיש השתלטות. השאלה אם יש לנו בכלל מה לעשות מול זה?
רון: אנחנו לא יכולים לעשות הכל ובטח אם הדברים במסגרת החוק, אם לא במסגרת החוק- נוכל לפנות לעירייה ולמבצעי העבירות בפועל, שם מסתיימת הסמכות שלנו.
עדי: אנחנו גם צריכים להנכיח את הקול הליברלי חילוני בשכונה כמו אירועים למשפחות בשבת, אין לשכונה בעיה עם דת בשכונה, הסיפור הוא בית חב"ד שמנסים להנכיח עצמם בשכונה ולחלק דברים לילדים.
הילה: אם יש קבוצות פעילות ברגע שרואים שדבר כזה (חלוקת דברים לילדים) מתנהל בגנים גם התושבים יכולים להסתובב בגנים האלה ולהסתכל על מה שקורה, אפשר גם לדבר עם הרב האחראי לחב"ד ולהבהיר איתם מה הכוונות שלהם.
תמיר: אני מסכים שצריך לדבר איתם, לדעתי אין להם אינטרס להצטייר כמי שנלחם בנו חזיתית.
עמיר: יש כמה דברים שאנחנו יכולים לעשות. כהנהלת השכונה יש 2 אלמנטים חשובים- איכות החיים וציביון השכונה ובהחלט יש לנו מנדט לעסוק בדברים הללו באופן עקרוני. בנושא של רעש- יש המון תלונות בשכונה- בנושא הרעש אנחנו צריכים להוביל מהלך שאומר שאנחנו רוצים שכנה שקטה וזה אומר שגם אם המשטרה לא יכולה לבוא כי אלו לא שעות שמוסדרות בחוק, אנחנו לא מסכימים ונבחן איך לעשות זאת. אנחנו יכולים להפוך את הציביון לסוגיה שאנו מדברים עליה- זה בסדר לחלוטין.
דניאל (מצטרף בזום): אני חושב שכדי להתמודד עם דברים שמפריעים בשכונה צריך להתחיל קודם בהידברות מ-2 סיבות: ככה נוהגים אנשי ציבור ובנוסף לכל נושא יש רגישות בפני עצמה, אם ניקח זאת למקום חיצוני אף אחד מאיתנו לא היה אוהב לראות ידיעה שתושבי פיטסבורג יצאו בהפגנה לסגור את בית חב"ד היהודי כי זה פוגע במקום
עמיר: זו השוואה לא במקום.
רון: נקבע פגישה עם דובי וחני מחב"ד ועם נציגים מההנהלה ונדבר איתם.
שי: דיברתם על הגנים- אם יש משהו לא חוקי שקורה בגנים- צריך לדבר עם מתן השוטר הקהילתי.
רון: מי בעד לקבוע איתם פגישה?
הצבעה - כולם פה אחד

7. מינוי ועדת ביקורת והקול הקורא
רון: בזמן האחרון הופץ קול קורא ראשוני בפייסבוק לועדת ביקורת, הגיש אדם אחד בינתיים. אנחנו נפרסם עוד ונשמח שכולם יפיצו את העניין.
עדית: למה שלפחות לא יהיה שופט אחד
רון: דנו בזה בפעם הקודמת
עדית: אין אף אחד אובייקטיבי שמחוייב ליושר, שופט מחוייב ליושר בהגדרה.
רון: דיברנו על כך בישיבה האחרונה והתקבלה החלטה שאיתה ממשיכים
שי: נעדכן את כולם- יעקב היכל עבר עניין בריאותי והיה מאושפז, הוא שלח מכתב התפטרות.
עמיר: מה הדדליין להגשה?
רון: אני חושב שאנחנו ננסה שלישיבת הנהלה הקרובה תהיה רשימת מועמדים.
עדית: יש לנו 1 כרגע בוועדת ביקורת?
רון: כן, אנחנו בחיפוש, אי אפשר למלא את המקום החסר ללא הליך קבלה תקין.

8. הכשרת צוות ההנהלה
רון: ההכשרה שהיינו אמורים לעשות בעוד 10 ימים נדחית, ננסה למועד הכי קרוב שאפשר מאמצע דצמבר.
עדית: כמה דבר כזה יעלה ומהיכן התקציב?
רון: מהמינהל, מהחברה למתנסים וננסה להשיג מהעירייה.
רון: אותן הכשרות שהנהלות אחרות עושות גם אנחנו נעשה. לא פחות ולא יותר. יש לכך חשיבות גדולה ותקציב מיוחד.
שי: מנהל קהילתי לדעתי צריך להשקיע בהנהלה כדי שתדעו לעבוד טוב ולכן חובה על המינהל הקהילתי להשקיע בהנהלה.
שי: מבחינת ישיבות הנהלה לקראת סוף שנה- נקבע בנוב' ונשלח זימון, בישיבה הבאה נבקש מציפי הבקרית הכספית להגיע כדי שתסביר את הנושא הכלכלי, אני רוצה שנאשר תקציב עוד בדצמבר. בגלל שיש המון נושאים זה נכון להנהלה החדשה שנעשה גם בתחילת דצמבר ישיבה וגם בסוף דצמבר.


רון לרמן – יו"ר הנהלה
שי הופמן – מנכ"ל

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות